Hoe onze site scoort en meer klanten oplevert

De kans is groot dat je op deze pagina bent beland door op Google in de zoekbalk in te geven hoe je site meer klanten kan opleveren of je bent via onze homepagina doorgeklikt en hier beland. In beide gevallen, welkom! In deze blogpost ga ik je wat meer info geven over hoe een site meer klanten kan opleveren.

1. Begin bij het begin Elke website wordt gemaakt vanuit code. Deze code wordt gelezen door een browser (bijvoorbeeld Chrome, Edge, Firefox of Safari). Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden om een site te maken via zogenaamde sitebuilder tools zodat je zelf geen code moet schrijven. Helaas begin je dan in de meeste gevallen met een achterstand. Google beloont namelijk sites die snel laden en 'clean code' hebben met een hogere plaats. Zo zijn veel websites bijvoorbeeld gemaakt met Wordpress. Dat is op zich een goede tool om je site te bouwen, helaas moet je wel héél wat optimaliseren om je Wordpress site snel te krijgen. Dit is in de praktijk enkel weggelegd voor ervaren software ontwikkelaars.

Tip: houdt de code proper! Een goed gecodeerde site wordt ALTIJD beloond met een hogere plek op Google. Je mag nog de mooiste site met de beste content ter wereld hebben: geen goede code = geen goede SEO.

2. Zorg voor een goede indeling Als je naar onze homepagina kijkt zie je een duidelijke structuur:

  1. 1. Een korte inleiding + meteen contactformulier
  2. 2. Aantonen dat we het vertrouwen van grote en kleine partners hebben
  3. 3. Onze diensten in de verf zetten
  4. 4. Uitleggen wie we zijn (mensen hebben graag een gezicht bij een bedrijf). Denk maar aan Willy Naessens.
  5. 5. Een contactformulier: hier hopen we de lezer al te hebben overtuigd van ons kunnen
  6. 6. Een blog om onze kennis te delen en via tekst mensen op onze site te krijgen
  7. 7. Contactformulier

3. Schrijf voor je klant, niet voor jezelf:

Onlangs kwam ik op een website van een onderneming die laminaat verkocht en plaatste. In hun website starten zij met de slogan 'vertrouw op onze 70+jaar expertise'.
Dit kom ik enorm veel tegen maar is an sich nietszeggend. 70+ jaar geleden werd laminaat wellicht op een heel andere manier gelegd (als het toen al bestond). Ik begrijp waarom dit er staat: je wilt de lezer laten weten dat je kennis van zaken hebt. Maar dat doe je door foto's van afgewerkte projecten te tonen zodat ik als lezer kan oordelen of de laminaatlegger in kwestie te vertrouwen is met mijn eigen vloer.

Om deze reden hebben wij een aantal klant cases uitgewerkt zodat je niet enkel logo's van een bedrijf ziet maar ook daadwerkelijk het project dat we voor hen hebben mogen uitvoeren.